Adet Düzensizliği

Adetinizin ilk günü, adet döneminizin ilk günüdür. 21 ila 35 günlük bir adet döngüsü normal kabul edilir. Adetleriniz arası dönem 35 günden fazla veya 21 günden az geçerse, döngü düzensiz kabul edilir.

Sürenin aydan aya değişmesi de anormaldir. Elbette 2-3 günlük bir sapma normaldir, ancak bir döngü 21 gün sürerse, ikincisi- 30 ve sonraki örneğin 35 gün sürerse, bu aynı zamanda düzensizliğinin bir göstergesi olabilir. Ayrıca ayların herhangi birinde hiç adet olmazsa veya 6 günden fazla kanama durmazsa bu da sapma sayılır.

Düzensiz bir döngü tehlikeli midir? Kendi başına- hayır, ancak olabilir ve çoğu durumda kadın sağlığındaki bazı patolojilerin bir işareti olarak kabul edilir. Ayrıca düzensizlik, cinsel yaşam, hamilelik, seyahat planlamasına engel olur ve çok fazla rahatsızlığa neden olur. Bu nedenle döngünüzdeki başarısızlıklar hafife alınmamalıdır.

Düzensiz döngülerin en yaygın nedenlerinden biri hormonal bozukluklardır. Tiroid hormonlarının eksikliği veya fazla üretimi döngüyü bozabilir. Benzer şekilde prolaktin hormonunun fazlalığı da etkiler.

Pelvik organların kronik enflamatuar hastalıkları da döngüyü azaltabilir, ciddi patolojilere neden olabilir ve hatta kısırlığa yol açabilirler.

Yumurtalıklarda ve rahimde kist,kitle,myomlar ve rahim içi polipler de, iyi huylu olsalar bile, döngünün düzenliliğini etkileyebilir. Döngüyü etkileyen hastalıklar arasında endometriozis ve kanın pıhtılaşmasını etkileyen hastalıklar da yer alır.

Adet düzensizliği her zaman sağlık sorunlarının bir işareti değildir. Bazen bazı ilaçlar, stres, yakın zamanda kürtaj, ani kilo değişiklikleri ve yoğun fiziksel aktivite de düzensizliklere neden olabilir.